Share This Article
Emin Arslan ve Gürer Mut
2yaka’nın yeni programı Yeşilmişik’den hepinize merhaba. Yaşanan çevre felaketleri sonrasında dünya gündeminden kendimizi biraz soyutlayarak daha yakıcı meselelere eğilelim ve hızla ciddi bir sorun haline dönen iklim krizini merkeze alan bir program başlatalım istedik. Aslında bu programı uzun zamandır bunu planlıyoruz. Dolu dizgin bir program serisi yapacağız. Şimdi çevresel felaketlerin birisinin başladığı, birisinin bittiği ülkemizde bu sorunu konuşmaya daha çok ihtiyaç duyduğumuzu düşünüyoruz.
Kısacası iyice karmaşık bir hal alan dünya gündemi biraz bekleyebilir. Peki bu programda ne konuşacağız? Aslında COP 29 zirvesi sonrasında yaşananları ve iklim adaletini konuşacağız. Sonraki programlarda da küresel ısınmanın yarattığı sonuçları masaya yatırmaya çalışacağız. İşte bunların içerisinde denizlerde yaşanan kirlenme, orman yangınları, çevresel felaketler, tarımsal alanda yaşanan ciddi sorunlar, kuraklık ve bir dizi başka gündemle karşınıza çıkacağız.
Tabii dinleyicilerimizden de şöyle bir şey rica ediyoruz. Konuyu enine boyuna masaya yatırırken belki es geçtiğimiz bazı yerler olabilir. Belki atladığımız gündemler olabilir. Bunları bizlelere hatırlatmalarını rica edeceğiz. Belki bu süreçte birlikte konuşacağız. Yani bu konuya ilgili insanlarla beraber bir şeyleri tartışmak istiyoruz bu programda.
Bir paket haline getireceğimiz bir iklim krizi dosyasını günün sonunda oluşturmak gibi bir niyetimiz var. Dolayısıyla Yeşilmişik’in ilk bölümünden hepinize merhaba diyelim ve dilerseniz yavaştan başlayalım.
Bölümün devamını Spotify ve YouTube kanalları üzerinden dinleyebilirsiniz.
